Samen Duurzaam

Duurzaam vlees verkochten wij al, nu gaan wij echter nog een stapje verder. Met behulp van Atmosphere zijn wij van start gegaan met een nieuw beleid; Niet alleen duurzame producten verkopen, maar zelf ook duurzaam zijn. Daarnaast starten wij een campagne om dit samen met onze klanten te kunnen verwezenlijken. Met zijn allen werken aan koploper schap in duurzaam rundvlees.

logo-kdr-286x284 De kwaliteit en de productieomstandigheden van het Nederlandse roodvlees zijn de laatste jaren enorm verbeterd.

          De 12 Zekerheden

  • hoge kwaliteit (100% rundvlees)
  • alleen vleesrassen
  • 100% in nederland gehouden
  • welzijnseisen vanuit het rund
  • weidegangverklaring (zoogkoeien)
  • daglicht, lucht en ruimte in stal
  • geen volledige roostervloeren
  • geen castratie/brandmerken
  • antibioticagebruik minimaal
  • ketencontrole van geboorte tot en met slacht
  • ketencommitment om verder te verduurzamen
  • onafhankelijke en onaangekondigde controles

Dierenwelzijn, Gehouden in Nederland, Hoge kwaliteit Duurzaamheid, Ecologische Duurzaamheid, Sociale Duurzaamheid en Economische Duurzaamheid

 

Meer informatie: www.ketenduurzaamrundvlees.nl www.duurzaamvers.nl

Keten Duurzaam Varkensvlees
Consumenten hebben weer meer duurzaam voedsel gekocht. In het eerste halfjaar van 2012 is er ruim 1 miljard euro aan besteed.DuurzaamVarkensvlees_Logo2016_250px

Sinds 2011 zijn wij gecertificeerd voor het verkopen en distribueren van “keten duurzaam varkensvlees”. Sinds de start van keten duurzaam varkensvlees in 1997 is er veel veranderd in de varkensvleessector.

Duurzame vleesproducten waren veelal nog een nichemarkt voor enkele vooruitstrevende bedrijven en duurzaam ondernemen een ambitieuze wens voor de toekomst. De huidige realiteit is een stuk concreter: het voeren van een duurzaam assortiment wordt in rap tempo de nieuwe standaard.

Een onmisbaar instrument om consumenten aan je te binden en jezelf te onderscheiden van de concurrent. De vraag voor retail- en horecaketens óf ze moeten overstappen op dier- en milieuvriendelijk varkensvlees is inmiddels achterhaald.

De problematiek van nu richt zich op de vraag welk duurzaam concept niet alleen het beste aansluit bij de marketing- en managementdoelstellingen, maar ook schaalbaar genoeg is om op korte termijn het totale assortiment regulier varkensvlees te vervangen.

Website: Keten Duurzaam Varkensvlees

logogildehoen-300x277Gildehoen kip
Een nieuwe manier van grootbrengen.
Het gildehoen concept is gericht op het Dierenwelzijn.

 

Door minder dieren in de stallen onder te brengen van een langzamer
groeiend ras blijkt er veel minder antibiotica nodig te zijn om de dieren groot te krijgen.

Plezierig voor de dieren,
prettiger werken voor de houder en gezonder voor de consument.
Het gildehoen concept is een grote stap op weg naar bewuster,
diervriendelijker en betaalbaar kipprodukt.

Smaak

Doordat deze kippen natuurlijker opgroeien
met zo min mogelijk toevoegingen.
Is de smaak ouderwets lekker.
Bij de smaaktest waren de reacties lovend.
Kip zoals kip hoort te smaken.
Echte kip met de volle smaak uit grootmoederstijd.
Het proberen waard.

Dierenwelzijn

De kippen hebben een normaal dag-nachtritme.
Krijgen 100% plantaardig voer met veel graan.
Er is ruimte om te scharrelen, stro en graan op de grond
dragen bij aan een natuurlijke omgeving en
stimuleren het natuurlijke gedrag van de hoenders.
Voer en water is 24 uur per dag beschikbaar voor de dieren.

Laag Antibiotica Gebruik

De gildehoen heeft uitstekende genen,
hij is afkomstig van het sterke Hubbard-ras.
Doordat deze kippen meer ruimte en tijd krijgen om
op te groeien zijn ze veel minder gevoelig voor gezondheidsproblemen.
De eerste groepen waren helemaal antibioticavrij,
veel belovend dus voor een bewuste beter leven voor mens en dier.

Share This